Page 8 - İl Milli Eğitim Müdürlüğü Gazetesi - Kasım Ayı
P. 8
DİYARBAKIR
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GAZETESİ
KASIM 2019
“HAREZMİ EĞİTİM MODELİ” PROJESİNE KATILAN OKULLARIMIZIN
ÖĞRETMENLERİNE ÖĞRETMEN EĞİTİMLERİ VERİLDİ.
Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini
keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel
araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip
güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir
eğitim modeldir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp,
çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini
belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme
sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi
öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme
becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin
kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş
değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek
üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.
Harezmi Eğitim Modeli Projesi' ne Diyarbakır geneli 9 devlet okulumuz temmuz
ayı içinde sistemden Başvuru yaparak projeye dahil olmuşlardır. Eylül ayında Istanbul da okul müdürlerimiz projenin Lansmanı'na katılmış ve
yerelde okuldaki Öğretmenlerini bilgilendirip ekiplerini kurmuşlardır.
Bağlar Ilçesinden 3, Ergani Ilçesinden 3, Kayapinar Ilçesinden 1, Bismil'den 1, Kayapinar dan 1 olmak üzere çeşitli eğitim düzeylerinde okullarımız
katılmıştır.
Istanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü Harezmi Eğitim Modeli'ni yürüten koordinatör Eğitmenler Diyarbakır a gelerek okullarımıza projeyi uygulayacak
olan 51 öğretmenimize hizmetiçi faaliyeti olarak bir hafta eğitim vermiş ve sürecin işleyişi hakkında bilgilendirme amacıyla çalışmalar yapmışlardır.
Sertifikalarını alan öğretmenlerimiz okullarında seçtikleri öğrencileriyle oluşturdukları Harezmi sınıfı ile süreci başlatmışlardır.
DİYARBAKIR “İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE” DUR DEMEK İSTİYOR
TEMA Vakfı ile Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü arasında imzalanan işbirliği protokolü kapsamında Diyarbakır
TEMA İl Temsilcililiği ve Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği yapmak
için bir araya geldi. Öğretmenlere, velilere ve öğrencilere doğal varlıklarımızın
korunması ve iklim değişikliği ile mücadele kapsamında çeşitli etkinliklerin
yapılmasını hedefleyen çalışmalar için iş takvimi oluşturulmaya karar verildi. Bu
çalışma kapsamında doğal varlıklarımız olan toprak, orman ve su ekosistemleri
hakkında bilgilendirmeler verilecek ve bunların korunmasına yönelik somut
hedefler belirlenecektir. Toprak ekosistemi için anız yakılan ve yakılmayan küçük
bir alanda tarım uygulaması sonucu toprak verimi ve toprak yapısı
gözlemlenecektir. Orman ekosistemi için öncellikle erozyon tehlikesi yaşayan ve
orman vasfını yitirmiş orman alanlarında ağaçlandırma faaliyetlerinin yapılması ve
bu faaliyetlerin gözlemlenmesini çalışılacaktır. Su ekosistemleri hakkında ise
Havza sistemleri hakkında seminer düzeyinde bilgi verilecek ve Dicle Havzasında
bulunan su kaynaklarının Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik durumları belirlenerek
su kalitesini tehdit eden faktörler irdelenecek ve bunların ortadan kalkması için
olası tedbirler tartışılacaktır. Diyarbakır il merkezinde iklim değişikliğine etki
eden faktörler belirlenecek ve il merkezinin genelinde ve spesifik olarak çalışmaya
dahil olan okullardaki (ortaokul ve lise) karbon ayak izi ve malzeme akışı belirlenerek bunların yerelde iklim değişikliği ile mücadelede önemi
irdelenecektir.
SAYFA 8