Page 8 - İl Milli Eğitim Müdürlüğü Gazetesi - Kasım Ayı
P. 8

DİYARBAKIR

                                          İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

                                                                   GAZETESİ



                                                                                                                                         KASIM 2019

        “HAREZMİ EĞİTİM MODELİ” PROJESİNE KATILAN OKULLARIMIZIN

        ÖĞRETMENLERİNE ÖĞRETMEN EĞİTİMLERİ VERİLDİ.




                                                                         Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini
                                                                         keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel
                                                                         araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip
                                                                         güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir
                                                                         eğitim modeldir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp,
                                                                         çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini
                                                                         belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme
                                                                         sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi
                                                                         öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme
                                                                         becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin
                                                                         kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş
                                                                         değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek
                                                                         üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.

                                                                         Harezmi Eğitim Modeli Projesi' ne Diyarbakır geneli 9 devlet okulumuz temmuz
        ayı içinde sistemden Başvuru yaparak projeye dahil olmuşlardır. Eylül ayında Istanbul da okul müdürlerimiz projenin Lansmanı'na katılmış ve
        yerelde okuldaki Öğretmenlerini bilgilendirip ekiplerini kurmuşlardır.
        Bağlar Ilçesinden 3, Ergani Ilçesinden 3, Kayapinar Ilçesinden 1, Bismil'den 1, Kayapinar dan 1 olmak üzere çeşitli eğitim düzeylerinde  okullarımız
        katılmıştır.
        Istanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü Harezmi Eğitim Modeli'ni yürüten koordinatör Eğitmenler Diyarbakır a gelerek okullarımıza projeyi uygulayacak
        olan 51 öğretmenimize hizmetiçi faaliyeti olarak bir hafta eğitim vermiş ve sürecin işleyişi hakkında bilgilendirme amacıyla çalışmalar yapmışlardır.
        Sertifikalarını alan öğretmenlerimiz okullarında seçtikleri öğrencileriyle oluşturdukları Harezmi sınıfı ile süreci başlatmışlardır.










        DİYARBAKIR “İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE” DUR DEMEK İSTİYOR




        TEMA Vakfı ile Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğü arasında imzalanan işbirliği protokolü kapsamında Diyarbakır
                                                                        TEMA İl Temsilcililiği ve Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği yapmak
                                                                        için bir araya geldi. Öğretmenlere, velilere ve öğrencilere doğal varlıklarımızın
                                                                        korunması ve iklim değişikliği ile mücadele kapsamında çeşitli etkinliklerin
                                                                        yapılmasını hedefleyen çalışmalar için iş takvimi oluşturulmaya karar verildi. Bu
                                                                        çalışma kapsamında doğal varlıklarımız olan toprak, orman ve su ekosistemleri
                                                                        hakkında bilgilendirmeler verilecek ve bunların korunmasına yönelik somut
                                                                        hedefler belirlenecektir. Toprak ekosistemi için anız yakılan ve yakılmayan küçük
                                                                        bir alanda tarım uygulaması sonucu toprak verimi ve toprak yapısı
                                                                        gözlemlenecektir. Orman ekosistemi için öncellikle erozyon tehlikesi yaşayan ve
                                                                        orman vasfını yitirmiş orman alanlarında ağaçlandırma faaliyetlerinin yapılması ve
                                                                        bu faaliyetlerin gözlemlenmesini çalışılacaktır. Su ekosistemleri hakkında ise
                                                                        Havza sistemleri hakkında seminer düzeyinde bilgi verilecek ve Dicle Havzasında
                                                                        bulunan su kaynaklarının Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik durumları belirlenerek
                                                                        su kalitesini tehdit eden faktörler irdelenecek ve bunların ortadan kalkması için
                                                                        olası tedbirler tartışılacaktır. Diyarbakır il merkezinde iklim değişikliğine etki
                                                                        eden faktörler belirlenecek ve il merkezinin genelinde ve spesifik olarak çalışmaya
        dahil olan okullardaki (ortaokul ve lise) karbon ayak izi ve malzeme akışı belirlenerek bunların yerelde iklim değişikliği ile mücadelede önemi
        irdelenecektir.









                                                                                                                                              SAYFA 8
   3   4   5   6   7   8   9