Page 21 - Okulum Diyarbakır İlkokul e-kitap
P. 21

18︲19

 1. SINIF ⅼ HAYAT BİLGİSİ                 1. SINIF ⅼ HAYAT BİLGİSİ



 KAZANIM-MEKAN                                                            Yakın çevresinde bulunan bahçe
 ÜNİTE  KAZANIM  MEKAN
 İLİŞKİSİ                                                                 bitkileri, yabani bitkiler ve ağaç-
                                                                          lar, bitkilerin zaman içinde nasıl
 Sağlıklı büyüme ve gelişme ile   DOĞADA     HAYAT  HB.1.6.2. Yakın çevresinde   Gap Zirai Donanım  değiştiği (bitkilerin büyümesi,
               bulunan bitkileri gözlemler.
 kişisel bakım, spor, uyku ve bes-                                        yapraklarını dökmesi ve açması
 HB.1.3.2. Sağlığını koru-  lenme arasındaki ilişkiyi spor-               ile çiçek açması vb.) gibi konular
 SAĞLIKLI    HAYAT  önlemleri fark eder.     Gençlik ve Spor İl Müdürlü-  cuları yerinde gözlemleyerek,   üzerinde durulur.
 mak için alması gereken
 ğü Tesisleri,
 sorular sorarak  anlamaya çalışır.
 HB.1.3.4. Gün içerisinde
 Dengeli beslenme için
 Dicle Üniversitesi- BESYO
 öğünlere uygun ve dengeli
 beslenir.  tüketmemiz gereken temel                                      Trafik işaret levhaları , okul ge-
 bitkisel ve hayvansal besinler                                           çidi, bisiklet giremez gibi çocu-
 vurgulanır.   HB.1.4.2. Okula geliş ve     Diyarbakır Emniyet Genel      ğun yaşamıyla doğrudan ilişkili
               okuldan gidişlerde insanla-
                                                                          olanlar) ve işaretlerin olmadığı
               rın trafikteki davranışlarını
                                            Müdürlüğü Diyarbakır
                                                                          yerlerde ne yapacağını bilme (alt
 Diyarbakır Surları, Sur İçi
 ÜLKEMİZDE HAYAT  HB.1.5.2. Yakın çevresin-  Tarihi Mekanlar, İçkale   Yakın çevresindeki doğal, tarihi,   GÜVENLİ HAYAT  gözlemler.  Bölge Trafik Denetleme   ve üst geçitler, yaya geçitleri,
               1.4.3. Okula geliş ve
                                                                          okul geçitleri, ışıklı trafik işaret
                                            Şube Müdürlüğü, Trafik
 Müzesi, On Gözlü Köprü,-
                                                                          cihazlarının ve trafik polislerinin
                                            parkı
               okuldan gidişlerde trafik
 Zerzevan Kalesi, Malabadi
 deki tarihî, doğal ve turistik
 turistik yerleri  ve özelliklerini bilir
               kurallarına uyar
                                                                          olduğu yerler, duran bir aracın
 Köprüsü, Çay Önü Antik
 yerleri fark eder.
 ve fark eder.
                                                                          önünden ve arkasından geçme-
 Kenti, Eğil
                                                                          me vb.) ele alınır.
 Peygamber Kabirleri, Kral
 ve Kaya Mezarları
                                                                          Gereksiz ihbarda bulunmanın
                                                                          sakıncaları vurgulanarak itfaiye
 Yakın çevresinde bulunan                                                 110, ambulans 112, polis imdat
 HB.1.6.1. Yakın çevresinde   hayvanlar bu hayvanların   ÜLKEMİZDE    HB.1.4.5. Acil durumlarda   Bismil-İtfaiye Şefliği, Diyar-  155, jandarma 156 ve orman
 DOĞADA     HAYAT  gözlemler.    Hayvan Barınağı  barındıkları üzerinde   HAYAT  yardım alabileceği kurum-  bakır Emniyet Genel Mü-  yangını 177 vb. kurumlar ve te-
 bulunan hayvanları
 nelerle beslendikleri ve nerede
                                                                          lefon numaraları ele alınır. Tele-
               ları ve kişileri bilir
                                            dürlüğü
 durulurken gerekli güvenlik
 HB 1.6.3. Yakın çevresin-
                                                                          fon numaraları tek tek rakamlar
 de bulunan hayvanları ve
 canlı olduğu söylenir. Bitki ve
 bitkileri korumaya özen   önlemleri alınır.Bitkilerin birer              hâlinde (1-5-5) kodlanarak
                                                                          öğretilir.
 gösterir.  hayvan sevgisini gösteren afişler
 hazırlanır.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26