Page 35 - Okulum Diyarbakır Lise e-kitap
P. 35
32︲33
10. SINIF ⅼ COĞRAFYA 10. SINIF ⅼ FELSEFE
KAZANIM-MEKAN KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN ÜNİTE KAZANIM MEKAN
İLİŞKİSİ İLİŞKİSİ
10.1.4.Kayaçların özellik-
leri ile yeryüzü şekillerinin İç Kale Müzesi Kayaçların kullanım alanlarına
oluşum süreçlerini ilişkilen- Diyarbakır Surları yönelik örnekleri yerinde inceler. TRT Kurumunun dilin doğru ve
dirir.
DOĞAL SİSTEMLER 10.1.5.Türkiye’deki faylar, Çermik Kaplıcaları Fay, deprem ve jeotermal sular FELSEFE İLE DÜŞÜNME 10.2.2 Düşünme ve akıl TRT etkili bir şekilde kullanılması
yürütmede dili doğru kul-
noktasında hassas olan spi-
levha hareketleri ve dep-
kerler, Program yöneticileri ile
lanmanın önemini açıklar.
remler arasındaki ilişkiye
arasındaki ilişkiyi gözlemler.
görüşmesi sağlanabilir.
yer verilir.
10.1.14.Türkiye toprakla- Derste öğrendiği toprak grupla-
rının kullanımını verimlilik Tarım İl ve İlçe Müdürlükleri rını, tarımsal açıdan değerlendir-
açısından değerlendirir. me ve kıyaslama imkânı bulur. İç Kale Müzesi
BEŞERİ SİSTEMLER 10.2.11.Ekonomik faaliyet- OSB Fabrikalar Birincil, İkincil, Üçüncül eko- FELSEFENİN TEMEL KONULARI VE PROBLEMLERİ 10.3.7 Sanat felsefesinin Diyarbakır Surları 10.3.7 Nolu kazanımın açıklama
On Gözlü Köprü
Zerzevan Kalesi
nomik faaliyetlerde çalışanları
leri temel özelliklerine göre
Malabadi Köprüsü
Dicle Üniversitesi
Eğil Peygamber Kabirleri
bölümünde yer alan "Öğrencile-
yerinde görür.
ayırt eder.
rin yaşadığı şehrin mimari yapısı
Kral ve Kaya Mezarları
konusunu ve problemlerini
estetik açıdan değerlendirir. "
Dört Ayaklı Minare
açıklar.
mekânların gezilmesi uygundur.
Silvan Atatürk Müzesi
Cahit Sıtkı Tarancı Müzesi
ÇEVRE VE TOPLUM 10.4.4.a.b.c.Afetlerden ko- Kızılay Deprem, sel, fırtına, yangın vb. Ulu Camiİ açıklaması doğrultusunda bu
Ahmet Arif Müzesi
afetlerle ilgili ikaz, yardım ve
Hilar Mağaraları
runma yöntemlerini açıklar.
kurtarma kurumlarını tanır.
Çay Önü Antik Kenti