Page 6 - Okulum Diyarbakır Lise e-kitap
P. 6

4︲5


        İÇİNDEKİLER                                                                                                  Değerli Öğretmenim,
                                                                                                                     Öğrenme, sadece okulda değil bireyin doğumundan itibaren aileden, kitle iletişim araçlarından, sosyal çevreden ve doğadan elde ettiği
        SUNUŞ ........................................................................................................................................... 5   gözlem ve etkileşimle hayat boyu devam eden bir süreçtir.
        PROJE EKİBİ  .................................................................................................................................. 6   Okul dışındaki öğrenme, öğrencinin öğrenmede aktif olarak rol aldığı, yaparak yaşayarak öğrendiği, çevresini gözlemleyerek öğrendik-
        PROJE EKİBİNİN ÖNSÖZÜ  ................................................................................................................ 7   lerini ilişkilendirdiği ve sosyal yaşantısı ile bağlantılar kurduğu bir öğretim anlayışıdır. Bu bağlamda bilişsel öğrenme için bütün duyuların
        GEZİ PLANLAMA SÜRECİ .................................................................................................................. 8   kullanıldığı okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen etkinlikler, öğrenmeyi keyifli hale getirerek esnek öğrenme ortamları ile
        Okul Dışı Öğrenme Ortamı Gezi Kontrol Listesi  .............................................................................. 10   öğrenmeyi cesaretlendirmektedir.
        Gezi Düzenleyecek Öğretmenlere Öneriler ..................................................................................... 11
        KAZANIM-MEKAN TABLOLARI ......................................................................................................... 14       2023 Eğitim Vizyon Belgesi çerçevesinde Bakanlığımızca başlatılan “Okul Dışı Öğrenme Ortamları Projesi” Diyarbakır İl Milli
        9. SINIF ........................................................................................................................................ 16   Eğitim Müdürlüğü olarak büyük bir ekip ve emekle yürütülmüştür. Proje kapsamında hazırlanmış olan “Okulum Diyarbakır” e-kitapçığı,
                                                                                                                     ilimizdeki okul dışı öğrenme ortamlarını kazanımlar ile ilişkilendirip formal öğrenme ve informal öğrenme ortamları ile desteklemek isteyen
        10. SINIF ...................................................................................................................................... 32   öğretmenlerimize büyük bir rehber olacaktır.
        11. SINIF ...................................................................................................................................... 76
        12. SINIF .................................................................................................................................... 138   Bu bilgiler ışığında 2019-2020 eğitim öğretim yılının hayırlı olmasını diler, öğrenme için daha verimli olacağımız bir yıl temenni ederim.
        OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
        Müzeler ..................................................................................................................................... 158
        Bilim ve Sanat Merkezi ............................................................................................................... 164                                                      Doç. Dr. Feysel TAŞÇIER
        Sanat Merkezleri ........................................................................................................................ 168                                                Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürü
        Tarihi ve Kültürel Mekanlar .......................................................................................................... 172
        Kütüphaneler ............................................................................................................................. 198
        Sit Alanları ve Ören Yerleri ........................................................................................................... 204
        Sağlık Bilimleri ........................................................................................................................... 212
        Endüstriyel Kuruluşlar................................................................................................................. 220
        Üniversiteler ve Resmi Kurumlar.................................................................................................. 228
        EKLER ....................................................................................................................................... 248
        EK 1: Gezi Planı .......................................................................................................................... 250
        EK 2: Gezi Listesi ........................................................................................................................ 251
        EK 3: Veli İzin Belgesi .................................................................................................................. 252
        EK 4: Öğrenci Gezisi Ön Anket .................................................................................................... 253
        EK 5: Öğrenci Gezisi Son Anket ................................................................................................... 254
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11