Page 30 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 30
28︲29
5. SINIF ⅼ GÖRSEL SANATLAR 5. SINIF ⅼ GÖRSEL SANATLAR
KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN
İLİŞKİSİ SANAT ELEŞTİRİSİ VE ESTETİK 5.3.1. Doğal ve inşa edil- Çayönü-Hilar Mağarası Gezdiği mekânlarda gözlem-
lerinden yararlanarak doğal ve
GÖRSEL İLETİŞİM VE BİÇİMLENDİRME 5.1.6.Üç boyutlu sanat Meksa Seramik Atölyesi Diyarbakır’da kültürel mirasımıza miş çevreyi karşılaştırır. farklılıkları belirterek, özgün bir
inşa edilmiş çevre arasındaki
katkıda bulunan eserleri tanır.
kompozisyon oluşturur.
Diyarbakır'da kültürel mirasa
malzemeleri kullanarak röl-
katkı sağlayan eserleri soru-ce-
yef veya heykel oluşturur.
vap tekniği ile kavrar.
Müzede iki farklı döneme ait sa- SANAT ELEŞTİRİSİ VE ESTETİK 5.3.2. Seçilen sanat ese- Diyarbakır İç Kale Müzesi Gezilen mekânda belirlenen
rinin görsel özelliklerini
sanat eserinin görsel özelliklerini
KÜLTÜREL MİRAS müzde yapılmış olan sanat İç Kale Müzesi nı tespit eder. Yapılış yılı, konu- analiz eder. analiz ederek yorumlar.
Cahit Sıtkı Tarancı Müzesi
5.2.2. Geçmişte ve günü-
nat eseri belirleyerek farklılıkları-
su, üslubu, kullanılan malzeme
eserleri arasındaki farklılık-
ları belirler.
vb. soruların yer aldığı çalışma
kâğıdını cevaplar.
KÜLTÜREL MİRAS 5.2.3. Müzeler ile gör- İç Kale Müzesi Eğitim atölyelerinde üç boyutlu SANAT ELEŞTİRİSİ VE ESTETİK 5.3.3. Seçilen sanat eseri- İç Kale Müzesi İncelediği sanat eserinin işle-
vini, sanatçıyı etkileyen dinsel,
sel sanatları ilişkilendirir.
düşünsel, kültürel özellikleri
nin içeriğini yorumlar.
araştırır.
sanat malzemeleri kullanarak
Müze, müze türleri ve
görsel tasarımlar oluşturur.
müzelerin kültürel mirasa
katkıları üzerinde durur.