Page 36 - 81 Çalıkuşu Diyarbakır e-Dergimiz (Temmuz)
P. 36

3. Mesleğe başlarken hedefleriniz nelerdi? Şu an o hedeflere ulaştığınızı
            düşünüyor musunuz?

                   İyi bir öğretmen olmak, çocuklara iyi bir rehber olmak, iyi insan yetiştirmek… Aslın-
            da aklımın erdiği ilk zamanlardan bu yana hayata dair hedeflerim bunlardı. İnsanların ha-
            yatına güzel dokunuşlar yapmak, örnek olmak ve insanlığa fayda sunmak. Öğretmenliğe
            başladığımda hedeflerimi gerçekleştireceğim en iyi yerde olduğumu düşündüm. Ancak bu
            hedefleri gerçekleştirmenin kolay olmadığını da zamanla gördüm çünkü beklentileriniz ve
            yapmak istedikleriniz, onları kendi hayatınıza ne kadar uyarladığınız, uyguladığınızla ilgili.
            Bu yüzden kendimi yetiştirmekle başlamam gerektiğine inandım. Bir sınıf öğretmeninin her
            şeyi bilmesi gerektiğini düşünerek bilim, sanat ve teknolojik alanlarda kendimi yetiştirmeye
            çalıştım. Müzik dersinde gitar çalarken resim dersinde ebru yaptım, beden eğitim dersinde
            badmintoon öğretirken fen bilimlerinde deneyler yaptım. Bunun bir sınırının olduğunu
            düşünmüyorum. Kendi ışığımı ne kadar arttırabilirsem o kadar aydınlatmış olacağım öğren-
            cilerimi. Bu yüzden bitmeyecek hedeflerime ulaşma çabam, her zaman devam edecek.

































            4. Meslek hayatınızda en zorlandığınız dönem hangisiydi?

                   2012 Şubat ayında bir dağ köyüne atandığım ve yolunu, adını dahi bilmediğim okula
            başladığım dönem. İlk gün yolun hiç bitmeyeceğini düşünmüştüm, köy okuluna vardığım-
            da fazlasıyla heyecanlıydım. Sınıfa girdikten sonra heyecanım korkuya, öfkeye ve üzüntüye
            dönüşmüştü çünkü Türkçe bilmeyen, üstü başı özensiz çocuklar, toz toprak içinde, buz gibi
            bir sınıf karşılamıştı beni. Çocuklarla bakıştık, sonra bana sobayı yakmamı söylediler. On-
            lar yönlendirdi ben uygulamaya çalıştım, sonunda sınıf duman içinde kalmıştı. Gün boyu
            yediğim soğuk, toz ve duman ile ilk haftayı hasta geçirmiştim. Ardından ilgisiz veliler, 2.sınıf
            olmalarına rağmen okuma yazma öğrenememiş ve Türkçeyi iyi konuşamadıkları için benim-
            le iletişim kurmayan çocuklar… Bahar gelene kadar geçirdiğim süreç en zor dönemi olmuştu
            hayatımın.










                   35       Dİ YARB AKIR  8 1   Ç ALIKUŞU                                                                                                                                          8 1   Ç ALIKUŞU  Dİ YARB AKIR     36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39