Page 32 - 81 Çalıkuşu e-Dergi 2023 Ocak / Diyarbakır İl MEM
P. 32

Diyarbakır'da “Geleceğin El Cezerileri”


          Legolarla Hayallerini Tasarlıyor





































          Diyarbakır'da bir okula kazandırılan lego ve robotik sınıfında "Geleceğin
          El Cezerileri" hayallerini tasarlıyor, algoritma öğreniyor.


                 Merkez  Kayapınar  ilçesinde,  3  bin  öğrencinin  eğitim  öğretim  gördüğü  Prof.  Dr.  Fuat
          Sezgin İlkokulunda eğitim vakıfları, okul idaresi, öğretmenler ve velilerin desteğiyle Türkiye'nin
          en kapsamlı lego ve robotik sınıflarından biri kuruldu.
                 Asırlar önce sibernetiğin ilk adımlarını atan El Cezeri'nin izinden giden öğrencilerin ders
          dışı zamanlarda buluştuğu sınıfta "minik mucitler", atık dönüşüm tesisinden lunaparka, akıllı
          şehirlerden  helikopter  ve  farklı  araçlara  kadar  onlarca  fikri  önce  tasarlıyor,  sonra  komutlarla
          hareket  ettiriyor.Tüm  öğrencilere  hayallerini  tasarlama  fırsatı  sunulan  sınıfta,  çocuklara  bu
          sayede problemlere daha hızlı, daha analitik ve pratik yaklaşmanın da öğretilmesi hedefleniyor.
          "Çocukları geleceğin mühendisleri olarak yetiştiriyoruz"
                 Okul Müdürü Yüsri DEMİR, AA muhabirine, okulda oluşturulan bu özel sınıfın binlerce
          parça  legoyla  donatıldığını  belirtti.  El  Cezeri'nin  torunları  olarak  çocukları  geleceğe  hazır-
          ladıklarını ifade eden Demir, çocukların hayal güçleriyle geleceğin teknolojilerine yön vereceğini
          söyledi. DEMİR "Klasik eğitim sisteminin yanı sıra çocukların hayal güçlerini ön plana çıkararak
          geleceğe dair tasarımlar yapmalarını sağlıyoruz. Çocuklarımız bunu zevkle yapıyor. Bu çocuk-
          ları geleceğin mühendisleri olarak yetiştiriyoruz." dedi.
                 Bilişim  Teknolojileri  Öğretmeni  Bilal  DURMAZ  da  kapasitesi  ve  donanımı  ile  ülkedeki
          nadir robotik ve kodlama sınıflarından birinde çocuklara eğitim verdiklerini ifade etti."Bu robotik
          kodlama eğitimiyle çocuklar hayallerini lego parçalarıyla sınır olmadan gerçekleştiriyorlar." diyen
          Durmaz,  robotik  kodlamanın  temelinde  problemi  adım  adım  çözmenin  olduğunu,  çocukların
          proje tabanlı çalışarak normal derslerinde ve hayatlarındaki problemi çözmede de robotik kod-
          lamadan yararlandığını kaydetti. DURMAZ, yeni projelerde genç beyinlerin yol almasını iste-
          diklerini  anlatarak,  ülkenin  milli  teknoloji  hamlesine  çocukları  yetiştirerek,  destek  olduklarını
          belirtti.

       24     81 ÇALIKU Ş U   D İ YAR B A K I R
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37