Page 49 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 49
46︲47
6. SINIF ⅼ MÜZİK 6. SINIF ⅼ REHBERLİK
KAZANIM-MEKAN KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN ÜNİTE KAZANIM MEKAN
İLİŞKİSİ İLİŞKİSİ
MÜ. 6. A. DİNLEME - SÖYLEME Mü.6.A.6. Türk müziğinin Dicle Üniversitesi göz önünde bulundurularak EĞİTSEL BAŞARI 5-34. Serbest zaman İç Kale Müzesi Zamanın değerli olduğunu ve
Türk müziğinin temel dokusu
öğrencilerin nihavent ve nikriz
etkinliklerinin gelecekteki
makamsal bir yapıda oldu-
makamlarını ayırt edebilmeleri-
amaçlara ulaşmadaki öne-
Konservatuarı
üretmenin önemini fark eder.
Devlet Tiyatrosu
ne yönelik dinleti (türkü, şarkı,
ğunu fark eder.
mini belirtir.
alıştırma vb.) çalışmaları yapıl-
malıdır.
MÜ. 6. C. MÜZİKSEL YA- RATICILIK Mü.6.C.6. Müzikle ilgili TRT GAP Öğrenciler kendi çalışmalarını 6. SINIF ⅼ ARAPÇA MEKAN KAZANIM-MEKAN
(beste, düzenleme vb.) bilgisa-
yarlı müzik kayıt teknolojilerini
kullanarak kaydeder. Örneğin
araştırma ve çalışmaların-
bireysel olarak veya grup oluş-
Diyarbakır Radyosu
turarak, çalışmalarını nota yazım
da bilişim teknolojilerinden
yararlanır.
programları ile notaya alma; mü-
KAZANIM
ÜNİTE
zik-ses düzenleme programları
İLİŞKİSİ
ile de kaydetme ve düzenleme
etkinlikleri yaparlar.
MÜ. 6. D. MÜZİK KÜLTÜRÜ Mü.6.D.1. Yurdumuza ait TRT GAP Türk halk müziği, Türk sanat mü- 3. TEMA SAĞLIK 6.3.2.1. Yeşilay Sağlık kuruluşlarını görerek,
Arapça sağlık ile ilgili kelime
ziği, dinî müzik, mehter müziği
Kızılay
karşılıklarını kavrar.
ve çok sesli Türk müziklerinden
seçkin örnekler (Örneğin Muhar-
başlıca müzik türlerini ayırt
rem Ertaş, Neşet Ertaş, Tamburi
Diyarbakır Radyosu
eder.
Cemil Bey, Çekiç Ali, Zeki Müren
gibi önemli müzisyenler tarafın-
dan icra edilen eserler)