Page 54 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 54
52︲53
7. SINIF ⅼ MATEMATİK 7. SINIF ⅼ FEN BİLİMLERİ
KAZANIM-MEKAN KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN ÜNİTE KAZANIM MEKAN
İLİŞKİSİ İLİŞKİSİ
CEBİR (M.7.2.1. CEBİRSEL İFADELER) eder, kuralı harfle ifade Diyarbakır İç Kale Müzesi Diyarbakır İç Kale Müzesi, Ulu SAF MADDE VE KARIŞIMLAR 7.4.5.3.Geri dönüşümü, ÇEVSAN Diyarbakır'da faaliyet göste-
M.7.2.1.3. Sayı örüntüle-
rinin kuralını harfle ifade
camii, Meryem ana kilisesi ve
edilen örüntünün istenilen
terimini bulur.
çermik saray hamamında yer
kaynakların etkili kullanımı
ren geri dönüşüm firmasından
Ulu Camii
alan halı ve kilim motifleri ile bu
a) Günlük hayat durumla-
açısından sorgular.
yerinde öğrenme sağlanır.
Meryem Ana Kilisesi
rında veya şekil örüntüle-
yapıların duvarlarında yer alan
Çermik Saray Hamamı
süslemelerle örüntü kavramı
rindeki ilişkileri örüntüye
dönüştürerek kuralı bulma-
arasında ilişki kurar.
ya yönelik çalışmalara da
yer verilir.
IŞIĞIN MADDEYLE ETKİLEŞİMİ 7.5.1.4.Güneş enerjisinin Sümerpark Güneş Evi Güneş enerjisi panelinin çalış-
günlük yaşam ve teknolo-
ma prensibini öğrenir.
jideki yenilikçi uygulama-
larına örnekler verir.
GEOMETRİ VE ÖLÇME (M.7.3.3. ÇEMBER VE DAİRE) M.7.3.3.1. Çember ve Çermik Saray Hamamı Çermik saray hamamının dış ve CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME 7.6.2.2.Bitki ve hayvanlar- Bismil Meslek Yüksek Bitkinin gelişim süreçlerini
içyapılarında kullanılan çember
ve çember parçası şeklindeki
çember parçasının uzunlu-
süslemelerle çember uzunluğu
ğunu hesaplar.
hesaplamaları arasında ilişki
kurar.
daki büyüme ve gelişme
Okulu (Organik Tarım)
süreçlerini örnekler vere-
GAP Tarımsal Araştırma
yerinde inceler.
rek açıklar.
Enstitüsü