Page 70 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 70
68︲69
8. SINIF ⅼ TÜRKÇE 8. SINIF ⅼ MATEMATİK
KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN İLİŞKİSİ
KONUŞMA 8.2.4.Konuşmalarında be- Trt-Devlet Konservatuvarı çalışmalarını gözlemler. Konuş- M.8.2.2.6. Doğrunun
Diksiyon ve temel ses eğitimi
den dilini etkili bir şekilde
malarında beden dilinin önemini
kullanır
eğimini modellerle açıklar,
fark eder.
doğrusal denklemleri ve
grafiklerini eğimle ilişkilen- Malabadi Köprüsü, On Diyarbakır’ın tarihi köprülerinden
dirir.
Malabadi köprüsü, on gözlü
a) eğimin işaretinin ve bü-
nün yapıları inceler bu yapılar
de durulur.
OKUMA 8.3.25.Medya metinlerini TRT TRT ve Devlet Tiyatrosunu zi- M.8.2. CEBİR (M.8.2.2. DOĞRUSAL DENKLEMLER) yüklüğünün anlamı üzerin- Gözlü Köprü Ve Haburman köprü ve Haburman köprüsü-
Köprüsü
yaret ederek kullanılan metinler
ile eğim kavramı arasında ilişki
b) Günlük hayatla ilişkili
hakkında bilgi alır. Farklılıklarını
değerlendirir
modellemelerde eğimin
kurar.
kavrar.
dikey uzunluğunun yatay
uzunluğuna oranı olduğu
dikkate alınarak işareti
üzerinde durulmaz.
OKUMA 8.3.27.Metinler arasında Cahit Sıtkı Tarancı Müzesi/ Şiir dilinin farklılığını ayırt M.8.3.2.3. Çokgenlerin Diyarbakır İç Kale müzesi, Ulu
Ahmet Arif Müzesi
M.8.3. GEOMETRİ VE ÖLÇME (M.8.3.2. DÖNÜŞÜM GEOMETRİSİ) görüntüsünü oluşturur. Diyarbakır İç Kale Müzesi, camii, Meryem ana kilisesi ve
karşılaştırma yapar
eder-şiir yazar
öteleme ve yansımalar
sonucunda ortaya çıkan
çermik saray hamamında yer
a) en çok iki ardışık öte-
leme veya yansımaya yer
alan halı ve kilim motifleri ile bu
Ulu Camii, Meryem Ana
verilir.
yapıların duvarlarında yer alan
Kilisesi
YAZMA 8.4.6.Bir işin işlem basa- Organize Sanayi (Geri Bir işin işlem basamaklarını b) desen, motif ve benzeri süslemelerle öteleme ve yan-
sıma kavramları arasında ilişki
görsellerde öteleme veya
gözlemler, gözlemlerini sözlü ve
Dönüşüm Atölyeleri, Fabri-
kurar.
yansıma dönüşümlerini
maklarını yazar.
yazılı olarak dile getirir.
kalar)
belirlemeye yönelik çalış-
malara yer verilir.