Page 65 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 65
62︲63
7. SINIF ⅼ MÜZİK 7. SINIF ⅼ TEKNOLOJİ TASARIMI
KAZANIM-MEKAN KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN ÜNİTE KAZANIM MEKAN
İLİŞKİSİ İLİŞKİSİ
Türk halk müziği, Türk sanat
müziği, dinî müzik, mehter
müziği ve çok sesli Türk müzik-
lerinden seçkin örnekler (Örne- Çizgi, renk, doku, mekân, biçim/
1. ÜNİTE Mü.7.A.5. Yurdumuza ait Dicle Üniversitesi ğin Hacı Taşan, Nida Tüfekçi, TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ TT. 7. A. 2. 1. Sanat/tasa- Ahmet Arif Müzesi formun elemanlarının bir fikri
Kâni Karaca, Bekir Sıtkı Sezgin,
müzik türlerinden eserler
rım elemanlarını ifade eder.
Konservatuvarı
ifade eder.
seslendirir
Selahattin İçli gibi önemli müzis-
yenler tarafından seslendirilmiş
eserler) öğrencilerin ses sınır-
larına ve sınıf düzeyine uygun
olarak verilmelidir.
2. ÜNİTE Mü.7.B.4. Çalgı türleri ve Dicle Üniversitesi Türk müziği, Türk Dünyası ve TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ TT. 7. A. 2. 5. Sanat/tasa- Geri Dönüşüm Fabrikası Boyama, kesme, katlama, bir-
Batı müziği çalgı türleri ve top-
çalgı topluluklarını ayırt
lulukları sınıf düzeyine uygun
Konservatuvarı
rım elemanlarını ve tasarım
leştirme, yırtma, yapıştırma gibi
eder.
olarak verilmelidir.
ilkelerini kullanarak bir
bir yöntemle tasarım yapılması-
MEKSA
na; geri dönüşüm vurgulanır.
tasarım oluşturur.
Türk halk müziği, Türk sanat
Mü.7.C.3. Dinlediği farklı
3. ÜNİTE türdeki müziklerle ilgili Dicle Üniversitesi müziği, popüler müzik, dinî mü- TT. 7. B. 1. 6. Tasarım Tasarım için uygun malzemeyi
zik, mehter müziği ve çok sesli
Konservatuvarı
duygu ve düşüncelerini
oluşturulurken kullanıcı,
Türk müziklerinden örnekler
ifade eder
verilmelidir. TASARIM SÜRECİ VE TANITIM malzeme, uygulama ve MEKSA seçme, değerlendirme süreçleri
üzerinde durulur.
çevre faktörlerinin önemini
açıklar.