Page 79 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 79
76︲77
8. SINIF ⅼ GÖRSEL SANATLAR 8. SINIF ⅼ GÖRSEL SANATLAR
KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN
İLİŞKİSİ 8.3.1.Sanat eserindeki Atatürk Müzesi
GÖRSEL İLETİŞİM VE BİÇİMLENDİRME 8.1.6. Görsel sanat çalış- İç Kale Müzesi Mekânda derinlik etkisi yarat- SANAT ELEŞTİRİSİ VE ESTETİK nin ifadeleri aktarmadaki İç Kale Müzesi Gidilen mekânda seçilen bir sa-
görsel dili düzenleme-
nat eserini, sanat elemanları ve
etkisini analiz eder. Sanat
Mesleki Eğitim Merkezi
mak için tek kaçarlı /iki kaçarlı
tasarım ilkeleri açısından değer-
ve hava perspektifini birlikte kul-
Dicle Üniversitesi
masında farklı perspektif
elemanları ve tasarım
lendirir.
tekniklerini kullanır.
ilkeleri bağlamında sanat
lanır. Gidilen mekânda perspektif
Güzel Sanatlar Fakültesi
eserlerini inceler.
etkisini eskiz defterinde gösterir.
SANAT ELEŞTİRİSİ VE ESTETİK 8.3.2.Bir sanat eserinin İç Kale Müzesi eserleri hakkında gezi öncesi bil-
KÜLTÜREL MİRAS 8.2.1.Sanat eserinin sos- Çayönü-Hilar Mağarası Diyarbakır’da var olan ören yer- Bir grup öğrenci, sanatçı ve
lerindeki eserlerin sosyal, politik
yal, politik ve ekonomik
ve ekonomik faktörlerin şehir
faktörlerden nasıl etkilen-
ekonomisi üzerindeki etkilerini
diğini tanımlar.
tartışır.
gi toplar, Öğretmen bilgi sahibi
değerlendirilmesinde bilgi
Dicle Üniversitesi Güzel
olan grup ve diğer grup üyelerin-
ve deneyimlerin etkisini
Sanatlar Fakültesi
fark eder.
den aynı eseri değerlendirmele-
rini ister.
KÜLTÜREL MİRAS 8.2.3.Dönem, üslup, kul- İç Kale Müzesi Sanat eserlerini inceleyerek
lanılan malzemelere göre
Dicle Üniversitesi Güzel
sanat eserlerinin özellikle-
eserlerdeki farklılıkları keşfeder.
Sanatlar Fakültesi
rini karşılaştırır.