Page 83 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 83
80︲81
8. SINIF ⅼ MÜZİK 8. SINIF ⅼ MÜZİK
KAZANIM-MEKAN a) Müzik alanı ile ilgili ana mes-
ÜNİTE KAZANIM MEKAN lekler (besteci, yorumcu, orkest-
İLİŞKİSİ MÜZİK KÜLTÜRÜ Mü.8.D.9. Müzik alanına Devlet Tiyatrosu ra-koro şefliği, eğitmen, film ve
oyun müziği besteciliği vb.) ve
yan meslekler (şarkı sözü ya-
DİNLEME - SÖYLEME Mü.8.A.4. Türk müziğinin Dicle Üniversitesi Türk müziğinin temel dokusu tanır zarlığı, müzik gazeteciliği, müzik
ait ana ve yan meslekleri
yapımcılığı, çalgı yapımcılığı vb.)
göz önünde bulundurularak
tanıtılır. b) Müzik alanına ait mes-
öğrencilerin eviç (misket) maka-
lekleri tanımaya yönelik geziler
makamsal bir yapıda oldu-
mını ayırt edebilmelerine yönelik
Konservatuvarı
düzenlenir
ğunu fark eder.
dinleti (türkü, şarkı, alıştırma vb.)
çalışmaları yapılmalıdır
MÜZİK KÜLTÜRÜ Mü.8.D.1. Türk müziği Dicle Üniversitesi Mevlevî ayini, peşrev, saz sema-
isi, longa, kırık hava, uzun hava,
şarkı, ilahi, nefes, deyiş vb. mü-
Konservatuvarı
biçimlerini tanır.
zik biçimleri (formları) dinletiler
yoluyla tanıtılır
Müziğin diğer sanat dalları
MÜZİK KÜLTÜRÜ Mü.8.D.3. Müziğin diğer Devlet Tiyatrosu oyunları, halk dansları, opera, Fotoğraf: Diyarbakır Valilik Arşivi
(edebiyat, tiyatro, sinema, halk
bale vb.) ile ilişkisi vurgulanır.
sanatlarla ilişkisini kavrar
Şiir, hikâye, destan vb. türlerden
yola çıkılarak veya esinlenilerek
bestelenmiş müzik eserlerinden
örnekler dinletilir.
Diyarbakır/Sinek Çayı