Page 33 - Okulum Diyarbakır İlkokul e-kitap
P. 33

30︲31

 2. SINIF ⅼ HAYAT BİLGİSİ                 2. SINIF ⅼ TÜRKÇE



                                                                                KAZANIM-MEKAN
     ÜNİTE             KAZANIM                        MEKAN                           İLİŞKİSİ
 DOĞADA HAYAT  ların yaşaması için gerekli   Dicle Üniversitesi- Zooloji   bitki yetiştirmeleri, fidan dik-  T.2.1.8. Dinleme stratejilerini
 HB.2.6.1. Bitki ve hayvan-
 Öğrencilerin uygulamalı olarak
 olan şartları karşılaştırır.
 Müzesi,Gap Zirai Donanım,
 meleri ve bölgedeki hayvanlar
 HB.2.6.2. Bitki yetiştirme-
 hakkında bilgi sahibi olabilmeleri
 Hayvan Barınağı
               uygular.
 nin ve hayvan beslemenin
 sağlanır.
               T.2.1.4. Dinlediklerinin/izle-
 önemini fark eder.
               diklerinin konusunu belirler.
               den hareketle dinleyeceği/
                                                                          hikayeleri anlayıp, kavrar.
               izleyeceği metnin konusunu
 Plastik, kâğıt, pil ve cam gibi   DİNLEME/İZLEME  T.2.1.1. Görselden/görseller-  Devlet Tiyatrosu   Tiyatroda sergilenen olay ve
               tahmin eder.
 maddelerin tekrar kullanılma
               T.2.1.2. Dinlediklerinde /
 DOĞADA HAYAT  HB.2.6.4. Tüketilen mad-  Organize Sanayi Bölgesi-   alanları örneklenir. Bitkisel yağın   izlediklerinde geçen olayların
 uygun olmayan şekilde atılma/
               gelişimi ve sonucu hakkında
 yok edilmesi durumları örnek-
 delerin geri dönüşümüne
               tahminde bulunur.
 Geri Dönüşüm Merkezi
 lenerek doğada ve gündelik
 katkıda bulunur.
 hayatta oluşabilecek zararlara
 dikkat çekilerek yerinde öğren-
 me yapılır.
                                                                          Çeşitli kitaplardan okuduğu
               T.2.2.1. Kelimeleri anlamları-  Merkezi Kütüphane,Halk     metinlerde yer alan ana karak-
               na uygun kullanır.
 Sel, heyelan, çığ, fırtına, hortum
 DOĞADA HAYAT  HB.2.6.6. Doğal afetlere   KIZILAY  ve deprem gibi doğal afetler   KONUŞMA  konu hakkında konuşur.   Tarancı Müzesi,Ahmed   belirler ve bunlar hakkında ko-
                                              Kütüphaneleri, Cahit Sıtkı
                                                                          terleri,olayları,yer ve mekanları
               T.2.2.3. Çerçevesi belirli bir
 örnekler verir.
 üzerinde durulur. Doğal afetler
                                                                          nuşmalar yapar. Ayrıca kelime-
                                              Arif Müzesi,Z Kütüphane-
               T.2.2.4. Konuşma stratejileri-
 HB.2.6.7. Doğa olayları ve
 sırasında yardım eden Kızılay
                                                                          leri anlamına uygun kullanmayı
                                              ler, TRT
               ni uygular. unsurlarını belirler
 ve AFAD gibi kuruluşların neler
 doğal afetlere karşı alınabi-
                                                                          yerinde öğrenir.(TRT)
 lecek önlemleri açıklar.
 yaptığı ile ilgili yerinde öğrenme
 yapar.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38