Page 35 - Okulum Diyarbakır İlkokul e-kitap
P. 35

32︲33

 2. SINIF ⅼ TÜRKÇE                  2. SINIF ⅼ MATEMATİK



                                                                                KAZANIM-MEKAN
 T.2.3.1. Okuma materyal-  ÜNİTE  KAZANIM            MEKAN
 lerindeki temel bölümleri                                                           İLİŞKİSİ
 tanır.
 T.2.3.2. Noktalama işaret-
 lerine dikkat ederek okur.   M.2.2.1.1. Geometrik
 T.2.3.3. Vurgu, tonlama   Merkezi Kütüphane,Halk   Çeşitli kitaplardan edindiği bil-  şekilleri kenar ve köşe sa-  Mobilya fabrikasında üretilen
 OKUMA  ve telaffuza dikkat ederek   Kütüphaneleri, Cahit Sıtkı   gilerden belirlenen kazanımları   GEOMETRİ  yılarına göre sınıflandırır.    Organize Sanayi Mobilya   mobilyaları, Dört Ayaklı Minare-
 okur.
                                                                          de kullanılan geometrik şekillerin
                                            Fabrikası, Diyarbakır Bilim
               M.2.2.1.3. Küp, kare priz-
 elde edip etmediği yerinde tespit
 Tarancı Müzesi,Ahmed Arif
 T.2.3.6. Okuma stratejileri-
 ni uygular.    Müzesi, Z Kütüphaneler  edilerek öğrenme sağlanır.  ma, dikdörtgen prizma,   ve Sanat Merkezi, Dört   ve bilim sanat merkezindeki
                                                                          geometrik şekillerin yüz, köşe ve
                                            Ayaklı Minare
               üçgen prizma, silindir ve
 2.3.12. Okuduklarını ana   küreyi modeller üstünde                       ayrıtlarını belirtir.
 hatlarıyla anlatır.   tanır ve ayırt eder.
 T.2.3.17.
 Okuduğu metindeki hikâye
 unsurlarını belirler.
                                                                          Diyarbakır İçkale Müzesi, Ulu
               M.2.2.2.2. Çevresindeki      Diyarbakır İçkale Müzesi,     Camii, Meryem Ana Kilisesi ve
               simetrik şekilleri fark eder.
 TRT, Merkezi Kütüphane,   GEOMETRİ  M.2.2.3.1. Tekrarlayan bir   Ulu Camii, Meryem Ana   Çermik Saray Hamamı’nda yer
                                                                          alan halı ve kilim motifleri ile bu
                                            Kilisesi, Çermik Saray Ha-
               geometrik örüntüde eksik
 YAZMA  T.2.4.8. Büyük harf ve nok-  Halk Kütüphaneleri, Cahit   TRT’deki metinleri yerinde ince-  bırakılan ögeleri belirleye-  mamı  süslemelerle örüntü kavramı
                                                                          yapıların duvarlarında yer alan
 talama işaretlerini uygun
 ler.Kitaplardaki noktalama işaret-
 Sıtkı Tarancı Müzesi, Ah-
               rek tamamlar.
                                                                          arasında ilişki kurar.
 med Arif Müzesi, Z Kütüp-
 yerlerde kullanır.
 lerine uygun okumalar yapar.
 haneler
                                            Organize Sanayi Bölgesi-
                                            Tekstil Fabrikası, Organize   Nesnelerin üretimi aşamaında
          ÖLÇME  lukları yönünden karşılaştı-  Sanayi Bölgesi-            uzunluk ölçülerinin kullanılması
               M.1.3.1.1. Nesneleri uzun-
                                                                          ve dönüştürülmesini somut ola-
                                            İplik Fabrikası, Organize
               rır ve sıralar.
                                            Sanayi Bölgesi- Mobilya
                                            Fabrikası                     rak gözlemler.
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40