Page 37 - Okulum Diyarbakır İlkokul e-kitap
P. 37
34︲35
2. SINIF ⅼ MÜZİK 2. SINIF ⅼ GÖRSEL SANATLAR
KAZANIM-MEKAN KAZANIM-MEKAN
ÜNİTE KAZANIM MEKAN ÜNİTE KAZANIM MEKAN
İLİŞKİSİ İLİŞKİSİ
Diyarbakır Surları,Sur İçi Tarihi
Mü.2.A.1. Ses ve nefes G.2.1.7. Görsel sanat Mekanlar,İçkale Müzesi,On
çalışmasını oluşturmak için
çalışmaları yapar. gözleme dayalı çizimler Gözlü Köprü,Zerzevan Kalesi,
Mü.2.A.2. Vücudunu Ses ve nefes çalışmalarını, vucu- GÖRSEL İLETİŞİM VE BİÇİMLENDİRME yapar. Makam Dağı, Hilar Mağarala- Gittiği yerlede incele-
DİNLEME/SÖYLEME zikleri birlikte seslendirir. Dicle Üniversitesi dunu ritim çalgısı gibi kullanmayı dan yola çıkarak görsel Kabirleri, Kral ve Kaya Me- sanat çalışması oluştu-
rı,Malabadi Köprüsü,Çay Önü
me ve gözlem yaparak
ritim çalgısı gibi kullanır.
G.2.1.8. Günlük yaşamın-
Mü.2.A.3. Öğrendiği mü-
Antik Kenti, Eğil Peygamber
çizimler yapar ve görsel
sanat çalışmasını oluşturur.
yerinde izler. Bir müzik etkin-
zarları, Dört Ayaklı Minare,Ulu
Mü.2.A.4. Belirli gün ve
rur.
liğine katılırak müzik beğenisi
G.2.2.3. Geleneksel Türk
Konservautar Bölümü, TRT
haftalarla ilgili müzik etkin-
Cami,Dicle Üniversitesi Güzel
sanatlarından örnekler
oluşurur.Ve daha sonra müzik
Sanatlar Fakültesi, Bilim Sanat
liklerine katılır.
verir.
çalışmalarını yerinde öğrendiği
Mü.2.A.6. Millî, dinî ve ma-
nevi günler ile ilgili müzik-
ler dinler. bilgilerle sergilekten haz duyar. G.2.2.1. Türk kültürüne ait Merkezi, MEKSA
Mü.2.A.7. Müzik çalışma- mimari elemanları açıklar. Diyarbakır Surları,Sur İçi Tarihi
larını sergiler. G.2.2.2. Sanat eserlerin- Mekanlar,İçkale Müzesi,On Gittiği müze, sanat
deki farklı kültürlere ait
Gözlü Köprü,Zerzevan Kalesi,
motifleri inceler.
galerisi, sanat atölyesi,
Malabadi Köprüsü,Çay Önü
MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME Mü.2.B.3. Çevresinde Dicle Üniversitesi Gittiği yerlerde bulunan çalgıları KÜLTÜREL MİRAS sanatlarından örnekler Antik Kenti,Eğil Peygamber sanat açısından inceler,
G.2.2.3. Geleneksel Türk
ören yeri vb. mekânların
Kabirleri, Kral ve Kaya Mezar-
kullanılan çalgıları tanır.
verir.
örnekler verir ve sanat
ları, Silvan-Atatürk Müzesi, Ca-
Mü.2.B.4. Konuşmalarında
yerinde inceleme fırsatı bulur.
açısından önemini fark
G.2.2.4. Müze, sanat ga-
hit Sıtkı Tarancı Müzesi,Ahmet
Müziklerde seslerin sürelerini,u-
uzun ve kısa heceleri ayırt
Konservautar Bölümü, TRT
lerisi, sanat atölyesi, ören
eder.
Arif Müzesi, Dört Ayaklı
eder.
zunluğunu,kısalığını, inceleğini
yeri vb. mekânların sanat
ve kalınlığını fark eder.
Mü.2.B.5. Duyduğu ince
Minare, Ulu Cami
ve kalın sesleri ayırt eder.
eder.
Mü.2.D.2. Farklı türlerdeki TRT’deki müzik arşivinden bilgi açısından önemini ifade Konusu figüratif, port-
MÜZİK KÜLTÜRÜ beğeni ve kültürünü Dicle Üniversitesi Konser- edinir ve bunları dinleme fırsatı SANAT ELEŞTRİSİ VE BİÇİMLENDİRME G.2.3.1. Sanat eserinin Dicle Üniversitesi Güzel Sa- re, natürmort ve peyzaj
müzikleri dinleyerek müzik
bulur.Dicle Üniversitesi Kon-
olan sanat eseri örnek-
vautar Bölümü, TRT
geliştirir.
natlar Fakültesi, Bilim Sanat
servautar Bölümü ve TRT’deki
leri gösterilerek arala-
konusunu söyler.
Mü.2.D.4. Çevresindeki
müzik etkinliklerine katılır. müzik etkinliklerine katılır. Merkezi, MEKSA rındaki farklar üzerinde
durulur.