Page 143 - Okulum Diyarbakır Lise e-kitap
P. 143
140︲141
12. SINIF ⅼ COĞRAFYA 12. SINIF ⅼ İNGİLİZCE
Yakın çevresindeki tarihi ve KAZANIM-MEKAN
12.2.15.Türkiye’nin turizm Hilar Mağaraları,Çay Önü turistik mekanları gezerek ,bu ÜNİTE KAZANIM MEKAN
potansiyelini ve varlıklarını İLİŞKİSİ
açıklar. Antik Kenti mekanların Türkiye turizmi açı-
sından önemini değerlendirir. E12.6.S1. Students will be
able to distinguish between
THEME 6: FAVORS while accepting and declining Kızılay- İl Müdürlüğü Students will be able to take ac-
formal and informal language
Yeşilay İl Müdürlüğü
tion for different aims and favors
Tarihi kalıntılardan ve bulgular- requests. Kızılay- Kan Merkezi in formal and informal situations.
E12.6.S2. Students will be able
dan yararlanarak Türkiye'nin
12.2.12.Tarihî ticaret yol-
2. ÜNİTE larını Türkiye'nin konumu Hilar Mağaraları Ve Çayönü İpek ve Baharat yolları üzerinde to act out a self-prepared di-
Kalıntıları/Hevsel Bahçeleri
alogue about requests/favours.
bulunmasının han ,kervansaray
açısından değerlendirir.
ve koprülerle bağını araştırır.
12.2.14.Türkiye'deki doğal Hilar Mağaraları
ve kültürel sembollerin Çayönü Antik Kenti Yakın çevresindeki doğal ve kül-
türel sembolleri tanıyabilme.
mekânla ilişkisini açıklar. Hevsel Bahçeleri
12.3.6.Teknolojik gelişme-
lerin, bölgeler ve ülkeler Dicle Üniversitesi ve Teknopark
arası kültürel ve ekono- Dicle Üniversitesi gezisi ile bilgi ve teknolojinin
TRT
mik etkileşimdeki rolünü etkileşimdeki rolünü gözlemler.
açıklar.
3. ÜNİTE
12.3.11.Sınır aşan sular Dicle nehri örneğinden yola Fotoğraf: Diyarbakır Valiliği Arşivi
sorunu dünyadan ve Türki- On Gözlü Köprü çıkarak Türkiye'de ve dünyada
ye’den örneklerle ele alınır. sınır aşan akarsuları ve suyun
ülkeler açısından önemini kavrar.
Diyarbakır/Sinek Çayı