Page 55 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 55

52︲53

 7. SINIF ⅼ MATEMATİK                  7. SINIF ⅼ FEN BİLİMLERİ



 KAZANIM-MEKAN                                                                   KAZANIM-MEKAN
 ÜNİTE  KAZANIM  MEKAN  ÜNİTE  KAZANIM                   MEKAN
 İLİŞKİSİ                                                                              İLİŞKİSİ

 CEBİR (M.7.2.1. CEBİRSEL   İFADELER)  eder, kuralı harfle ifade   Diyarbakır İç Kale Müzesi  Diyarbakır İç Kale Müzesi, Ulu   SAF MADDE VE    KARIŞIMLAR  7.4.5.3.Geri dönüşümü,   ÇEVSAN  Diyarbakır'da faaliyet göste-
 M.7.2.1.3. Sayı örüntüle-
 rinin kuralını harfle ifade

 camii, Meryem ana kilisesi ve
 edilen örüntünün istenilen
 terimini bulur.
 çermik saray hamamında yer
                     kaynakların etkili kullanımı
                                                                             ren geri dönüşüm firmasından
 Ulu Camii
 alan halı ve kilim motifleri ile bu
 a) Günlük hayat durumla-
                     açısından sorgular.
                                                                             yerinde öğrenme sağlanır.
 Meryem Ana Kilisesi
 rında veya şekil örüntüle-
 yapıların duvarlarında yer alan
 Çermik Saray Hamamı
 süslemelerle örüntü kavramı
 rindeki ilişkileri örüntüye
 dönüştürerek kuralı bulma-
 arasında ilişki kurar.
 ya yönelik çalışmalara da
 yer verilir.
           IŞIĞIN MADDEYLE    ETKİLEŞİMİ  7.5.1.4.Güneş enerjisinin   Sümerpark Güneş Evi  Güneş enerjisi panelinin çalış-
                     günlük yaşam ve teknolo-
                                                                             ma prensibini öğrenir.
                     jideki yenilikçi uygulama-
                     larına örnekler verir.
 GEOMETRİ VE ÖLÇME  (M.7.3.3. ÇEMBER VE DAİRE)  M.7.3.3.1. Çember ve   Çermik Saray Hamamı  Çermik saray hamamının dış ve   CANLILARDA    ÜREME, BÜYÜME    VE GELİŞME  7.6.2.2.Bitki ve hayvanlar-  Bismil Meslek Yüksek   Bitkinin gelişim süreçlerini
 içyapılarında kullanılan çember
 ve çember parçası şeklindeki
 çember parçasının uzunlu-
 süslemelerle çember uzunluğu
 ğunu hesaplar.
 hesaplamaları arasında ilişki
 kurar.

                     daki büyüme ve gelişme
                                                  Okulu (Organik Tarım)
                     süreçlerini örnekler vere-
                                                  GAP Tarımsal Araştırma
                                                                             yerinde inceler.
                     rek açıklar.
                                                  Enstitüsü
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60