Page 36 - Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Çalıkuşu Dergisi (Mart)
P. 36
4. Meslekteki amaçlarınız nelerdi?
Amacım bütün çocukların kaliteli eğitim görmesi ve bu eğitim sonrasında hem aka-
demik bilgiyle hem de hayat bilgisiyle donanımlı hâle gelmeleridir. Aslına bakılırsa ana
amacım; mutlu, üretken, kendisiyle barışık, iyi insanlar yetiştirmek.
5. Öğrencilerle aranızdaki ilişki nasıldır?
Sevgi diliyle yaklaşıyorum onlara. Haylazlıkta parmakla gösterilen çocukları bile olum-
lu iletişime sevk eden tek dilin sevgi olduğunu düşünüyorum. Çoğu zaman bir arkadaş, ba-
zen bir baba bazen de sırlarını paylaşacakları bir sırdaş oluyorum.
6. Sınıf içerisindeki otoriteyi nasıl sağlıyorsunuz?
Sınıfı bir aile ortamı gibi tasarladığımız için işleyişimiz de ona benziyor. Tek otorite yeri-
ne demokratik kurallarla oluşmuş katılımcı bir sınıf atmosferi yaşıyoruz. Örneğin çocukların
tuvalet ihtiyacı olduğu zaman benden izin almadan tuvalet ihtiyacını giderip sınıfa döner-
ler çünkü tuvalet ihtiyacı zaruri bir ihtiyaçtır ve bunun için izin alınmasına gerek olmadığı-
na karar verdik. Onun dışında birçok sınıf ve okul kurallarımızı çocuklarla birlikte mantık ve
yaşam koşulları çerçevesinde aldık.
36 DİYARBAKIR 8 1 Ç ALIKUŞU 8 1 Ç ALIKUŞU Dİ YARB AKIR 37