Page 38 - Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Çalıkuşu Dergisi (Mart)
P. 38
8. Öğrencilere farklı bir eğitim sistemi ile ders anlatıyorsunuz. Bu eğitim
sisteminin neler üzerine kurulduğunu anlatır mısınız?
Aslında farklı bir eğitim sistemi değil, Türk Eğitim Sistemi’nin genel amaçları doğrul-
tusunda ve verilen kazanımlar öncülüğünde farklı yöntem ve teknikler kullanarak dersler-
imizi işliyoruz. Genel olarak iş içinde eğitim ve oyunlarla eğitim yöntemini kullanmaktayız.
Örneğin bizler bahçede oyun oynarken saatleri öğreniyoruz, organik bahçemize soğan
ekerken ölçmeyi; yapmış olduğumuz lahmacunları bölerken kesirleri ya da zeytin kırarken
matematiği öğreniyoruz.
9. Sizi bu eğitim sistemine ne yöneltti?
Dezavantaj olarak görülen köy okullarının aslında istendiğinde bir yaşam merkezi
haline dönüşebileceğinin bilinciyle hareket ettik. Her çocuğun kaliteli eğitim almaya hak-
kının olduğunu biliyoruz. Köy okullarındaki çocuklarımız genelde dezavantaj bölgelerde
oldukları için onlara sadece müfredatı sunmak yetmeyecekti. Bunun bilinciyle hareket eder-
ek eğitim sofrasından karınlarını doyurarak kalkmalarını sağlayacak yaparak yaşayarak eği-
tim modelini uygulamaya çalıştık.
10. Dersleri uygulamalı işlemenin ne gibi faydalarını gördünüz?
Uygulamalı olarak işlenen derslerde çocuklar daha istekli oluyor, derse katılmak isti-
yor. Yaparak yaşayarak öğrenmenin daha kalıcı olduğunu biliyoruz ve bizler teorik işlediğimiz
birçok dersi uygulamalı olarak da işlemiş oluyoruz. Örneğin Hayat Bilgisi dersinde sofra ada-
bı ile ilgili kazanımı kitaptan işledikten sonra diğer gün çocukların imece usulüyle hazır-
lamış olduğu kahvaltı sofrasında sofra adabını yaşayarak uyguluyoruz bu da öğrenmenin
kalıcılığının yanı sıra hayat dersine de katkı sağlıyor.
38 DİYARBAKIR 8 1 Ç ALIKUŞU 8 1 Ç ALIKUŞU Dİ YARB AKIR 39