Page 39 - Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Çalıkuşu Dergisi (Mart)
P. 39

11. Sizce öğretmen eğitimi nasıl olmalı?

                  Öğretmen eğitimi bambaşka olmalı. Eğitimin kalitesi öğretmenin donanımı ile doğru
           orantılıdır. Finlandiya’da eğitim sisteminin başarılı olmasının temel unsuru donanımlı ve nite-
           likli öğretmen yetiştirebilmeleridir. Bilgili, donanımlı, özgür düşünen ve öğrencileri üretime
           teşvik eden nitelikli öğretmenler yetiştirip Türkiye’nin dezavantajlı bölgelerinde çalışma-
           larını teşvik edebiliriz. Teşvik edelim diyorum çünkü öğretmenlerin bir kısmı zorunlu olarak
           atanıyor köy okullarına ve zorunlu hizmetini tamamlayınca farklı nedenlerden dolayı tayin
           isteyip gidiyor buralardan. Ama eğer teşvik olursa öğretmenler gönüllü olarak görev yapa-
           caktır ve başarı kaçınılmaz olacaktır. Ancak bu şekilde Antalya, İstanbul veya İzmir’de kolejde
           eğitim alan çocukla Diyarbakır’ın küçük bir köy okulunda eğitim alan bir çocuk eşit olabi-
           lir. Köy okullarında veya kırsal kesimlerde birçok eğitime aç geleceğin bilim insanları (Aziz
           Sancar’ları) var. İyi öğretmenlerin rehber olduğu/yetiştirdiği bu çocuklar bilgiyi işler, inşa
           eder, üretime katkı sağlar, yeteneklerini keşfeder en önemlisi farklı durumlarla karşılaştığın-
           da bocalamayıp uyum sağlar, çözüm üretir, ülkeyi kalkındırır. Türkiye halkı olarak kenetle-
           nip mücadele ettiğimiz zaman önümüze çıkan bütün engelleri aşıp başarıya ulaşacağımızı
           biliyoruz. Geçmişte bunun birçok örneğini gördük, yaşadık. Geleceğimizi inşa edecek olan
           çocuklarımız için “önce eğitim” demenin tam zamanı.

           12. Okuldaki hemen hemen her şeyin doğal olmasını nasıl sağladınız?
                   Bizler birçok şeyi köy ortamından yani doğal yaşam alanından almaya çalıştık. Çalı
           çırpılarla çerçeveler, tahta parçalarıyla panolar, kütüklerden tabureler, eski oto lastikleriyle
           saksılar,  büyük kablo makaralarıyla da masa yaptık. Hem geri dönüşüme katkı sağlamış olu-
           yoruz hem de maddi açıdan bir kaybımız olmuyor.

           13. Köydeki “Her Eve Bir Kitaplık” adlı kampanyanızdan bahseder misiniz ve
           başka kampanya yürüttünüz mü?

                   Aslında bir kampanya olarak düşünmedim, çocuklara sorumluluk ödevi olarak evdeki
           kitapları saymalarını ve sonraki gün bana söylemelerini istedim. Kiminin evinde 2, kiminin
           evinde 3 veya 5 kitap vardı. Hâlbuki aydınlanmanın en kolay ve en ulaşılabilir yolu kitaptan
           geçtiğini biliyoruz. Sosyal medyadan bir kampanya başlattık ve her evimize 1 kitaplık 100 ki-
           tap projemizi gerçekleştirdik. Her evin eğitim seviyesi ve çocukların sınıf seviyesine bakılarak
           kitaplar seçildi. Örneğin okul öncesi çocukların olduğu bir aileye daha çok etkinlik ağırlıklı
           kitaplar; üniversiteye hazırlanan gençlerin olduğu evlere de üniversiteye hazırlık kitaplarının
           yanı sıra Türk ve Dünya klasikleri romanlarına yer verdik ayrıca her eve bir Türkçe Sözlük
           vererek sözcüklerin doğru kullanımı ve sözcük zenginliği konusunda farkındalık yaratmak
           istedik. Bununla birlikte köy halkıyla birçok projeye imza attık; Kumrucuk Yaz Sineması ile
           okulumuzun bahçesinde akşam saatlerinde yaz sinema günleri düzenledik ayrıca sayfalarca
           hayvan sevgisini anlatmak yerine okulumuzun bahçesinde evcil hayvan besliyoruz böylelikle
           çocuklar hayvan sevgisini onlarla yaşayarak öğreniyor. Yemek yerken görgü kurallarını sınıfta
           imece usulüyle hazırlamış olduğumuz kahvaltı sofrasında öğreniyoruz.  Bunların dışında
           turşu kuruyoruz, reçel yapıyoruz, kahvaltılığımız için okulumuzun bahçesinde de yetiştird-
           iğimiz zeytinleri toplayıp zeytin kuruyoruz. Gözleme festivali düzenleyerek beceri atölyeleri
           kuruyoruz.










                    38        DİYARBAKIR  8 1   Ç ALIKUŞU                                                                                               8 1   Ç ALIKUŞU  Dİ YARB AKIR    39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43