Page 12 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 12
10︲11
OKUL DIŞI EĞİTİM ORTAMI GEZİ DÜZENLEYECEK
GEZİ KONTROL LİSTESİ ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
PLANLAMA ADIMLARI KONTROL Okul dışı eğitim ortamına gerçekleştirilmesi planlanan gezi öncesi
yapılacak çalışmalar:
Kazanım-mekân eşleştirmesi yapıldı mı?
Öğretmen gezi yerine önceden bir ziyaret yapmalı, ilgili yerdeki görevlilerden gerekli
bilgileri almalı ve gezi öncesi ihtiyaçları belirlemelidir.
Gezi düzenlenecek alan ile iletişim kuruldu mu?
Okul dışı öğrenme ortamlarına yapılacak geziler, kazanımlar ile birbirini tamamlayıcı
Gezi ile ilgili ihtiyaçlar belirlendi mi? nitelikte olmalıdır.
Mutlaka yapılacak faaliyet öncesi gezi programı hazırlanmalıdır.
Gezi yerinden randevu alındı mı?
İhtiyaçlar doğrultusunda bir ön test/anket uygulanması sağlanmalıdır.
Araç, yeme-içme vb. ihtiyaçlar planlandı mı?
Ayrıca okul dışı eğitim faaliyetlerinde bulunacak öğrenciler için yapılması gereken
Veli izin dilekçeleri imzalanarak teslim alındı mı? bazı bürokratik işlemler bulunmaktadır.
• Öğretmen; öğrenci velilerinden, okul ve mahalli idari yönetiminden gerekli yasal izinleri alar-
Okul müdürü/kurum/mahalli idari yönetim izinleri* alındı mı?
ak gezi hakkında onları bilgilendirmelidir. Bununla beraber öğretmen gezi yapılacak alan ile ilgili
bağlantıları önceden kurmalıdır.
Gezi planı /gezi programı hazırlandı mı?
• Öğretmen ziyaret için gidiş yolunu, süresini, ulaşım vasıtalarını, hareket saatlerini, öğrenci
Geziye katılacak öğrenci listesi ve iletişim listesi oluşturuldu sayılarını, gezi ücretlerini ve gezi düzenini önceden belirlemelidir.
mu?
• Ziyarete gidilen alana gerekli öğrenci sayısı, gezinin yapılacağı gün ve saati iletilerek randevu
Ön test/çalışma kâğıdı/anket hazırlığı yapıldı mı? alınmalıdır. Bu sayede o saatte başka bir toplulukla çakışılması önlenmiş olacaktır.
Gezi kurallarının hazırlanıp öğrencilerle paylaşımı sağlandı • Eğer gidilecek müze yerleşim yeri sınırları dışındaysa ve gidiş dönüş uzun sürecekse yeme, içme
mı? vb. için gerekli planlamalar yapılmalıdır.
* Okul gezilerinde 40 öğrenciye kadar 1 yönetici, en fazla 2 öğretmen görevlendirilmesi gerektiğini ve ilgili
evrakların okul yönetimine en az 7 gün öncesinden teslim edilmesi gerektiğini unutmayınız.