Page 6 - Okulum Diyarbakır Ortaokul e-kitap
P. 6

4︲5


        İÇİNDEKİLER                                                                                                  Değerli Öğretmenim,
                                                                                                                     Öğrenme, sadece okulda değil bireyin doğumundan itibaren aileden, kitle iletişim araçlarından, sosyal çevreden ve doğadan elde ettiği
        SUNUŞ ........................................................................................................................................... 5   gözlem ve etkileşimle hayat boyu devam eden bir süreçtir.
        PROJE EKİBİ  .................................................................................................................................. 6   Okul dışındaki öğrenme, öğrencinin öğrenmede aktif olarak rol aldığı, yaparak yaşayarak öğrendiği, çevresini gözlemleyerek öğrendik-
        PROJE EKİBİNİN ÖNSÖZÜ  ................................................................................................................ 7   lerini ilişkilendirdiği ve sosyal yaşantısı ile bağlantılar kurduğu bir öğretim anlayışıdır. Bu bağlamda bilişsel öğrenme için bütün duyuların
        GEZİ PLANLAMA SÜRECİ .................................................................................................................. 8   kullanıldığı okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen etkinlikler, öğrenmeyi keyifli hale getirerek esnek öğrenme ortamları ile
        Okul Dışı Öğrenme Ortamı Gezi Kontrol Listesi  .............................................................................. 10   öğrenmeyi cesaretlendirmektedir.
        Gezi Düzenleyecek Öğretmenlere Öneriler ..................................................................................... 11
        KAZANIM-MEKAN TABLOLARI ......................................................................................................... 14       2023 Eğitim Vizyon Belgesi çerçevesinde Bakanlığımızca başlatılan “Okul Dışı Öğrenme Ortamları Projesi” Diyarbakır İl Milli
        5. SINIF ........................................................................................................................................ 16   Eğitim Müdürlüğü olarak büyük bir ekip ve emekle yürütülmüştür. Proje kapsamında hazırlanmış olan “Okulum Diyarbakır” e-kitapçığı,
                                                                                                                     ilimizdeki okul dışı öğrenme ortamlarını kazanımlar ile ilişkilendirip formal öğrenme ve informal öğrenme ortamları ile desteklemek isteyen
        6. SINIF ........................................................................................................................................ 33   öğretmenlerimize büyük bir rehber olacaktır.
        7. SINIF ........................................................................................................................................ 48
        8. SINIF ........................................................................................................................................ 66   Bu bilgiler ışığında 2019-2020 eğitim öğretim yılının hayırlı olmasını diler, öğrenme için daha verimli olacağımız bir yıl temenni ederim.
        OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
        Müzeler ....................................................................................................................................... 86
        Bilim ve Sanat Merkezi ................................................................................................................. 92                                                     Doç. Dr. Feysel TAŞÇIER
        Sanat Merkezleri .......................................................................................................................... 96                                               Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürü
        Tarihi ve Kültürel Mekanlar .......................................................................................................... 100
        Kütüphaneler ............................................................................................................................. 126
        Sit Alanları ve Ören Yerleri ........................................................................................................... 132
        Sağlık Bilimleri ........................................................................................................................... 140
        Endüstriyel Kuruluşlar................................................................................................................. 148
        Üniversiteler ve Resmi Kurumlar.................................................................................................. 156
        EKLER ....................................................................................................................................... 176
        EK 1: Gezi Planı .......................................................................................................................... 178
        EK 2: Gezi Listesi ........................................................................................................................ 179
        EK 3: Veli İzin Belgesi .................................................................................................................. 180
        EK 4: Öğrenci Gezisi Ön Anket .................................................................................................... 181
        EK 5: Öğrenci Gezisi Son Anket ................................................................................................... 182
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11